Nyheder
31. marts 2022
Fibernet – Aftaleforhold – Forsinkelse (21-193)
RESUMÉ: Klager bestilte oprettelse af bredbånd via en fiberforbindelse hos indklagede den 7. maj 2021. Klager havde i starten af 2021 bestilt etablering af fibernet hos en anden leverandør, men på grund af flere forsinkelser valgte klager at skifte til indklagede. Klager sendte en klage til indklagede den 23. juli 2021 over forsinkelsen med leveringen […]
25. februar 2022
Flere tjenester – Aftaleforhold – Manglende opsigelse – Flytning – Krav om tilbagebetaling (21-211)
Resumé Klager havde en TV-pakke hos indklagede på klagers daværende adresse. Klager havde herudover YouSee Plus (TV-boks med funktioner som blandt andet ”Se og Optag” og ”Start forfra”), ligesom klager også havde et bredbåndsabonnement med sikkerhedspakke hos indklagede. Ifølge klager blev alle klagers abonnementer opsagt den 29. august 2013 i forbindelse med klagers flytning til […]
14. januar 2022
TV – mangler ved det leverede – ældre tv-bokse (21-161)
Klager havde et tv- og bredbåndsabonnement hos indklagede. Klager havde syv tv-bokse på sin adresse. Klager havde i flere tilfælde oplevet, at den ene af hans syv tv-bokse tabte forbindelsen. Indklagede udskiftede denne til en tv-boks, som fungerede ligesom den gamle tv-boks. Men klagers problemet blev ikke afhjulpet. Da klager udskiftede et tv-apparat, fungerede den […]
4. oktober 2021
Bredbånd – prismarkedsføring (21-90)
I 2018 betalte klager 1.995 kr. til indklagede for tilslutning af fibernettet til sin bolig. Indklagede havde i sin markedsføring om tilslutning til fibernettet i klagers område oplyst, at indklagede ville tilbyde tilslutningen til 1.995 kr., hvilket var halv pris, såfremt et tilstrækkeligt antal kunder ville vælge tilslutning inden for en given periode. Det fremgik videre, […]
4. oktober 2021
Bredbånd – etablering af en fiberforbindelse (20-409)
Klager indgik en aftale med indklagede om etablering af en bredbåndsforbindelse gratis på klagers adresse. Efter indgåelsen af aftalen med klager konstaterede indklagedes tekniker, at installationen på klagers adresse ikke levede op til kravene for at få etableret en fiberinstallation. Der kunne derfor ikke etableres en fiberforbindelse på klagers adresse uden omkostninger for klager. Derefter […]
6. juli 2021
Fibernet – aftaleforhold – gravearbejde (20-388)
April 2021 Resumé: Den 9. september 2020 modtog klager et tilbud om at få fibernet fra indklagede. Af indklagedes tilbud fremgik det, at prisen for tilslutning var 499 kr. eksklusive oprettelse, forsendelse og installation. Det fremgik endvidere, at tilbuddet indeholdt gravning til nærmeste facade på maksimalt 30 meter, og at prisen pr. ekstra gravemeter var […]
6. juli 2021
Internet – aftaleindgåelse – bopæl i udlandet (20-368)
April 2021 Resumé: Klager, som har bopæl i udlandet, har et sommerhus i Danmark, hvortil klager ønsker at få en bredbåndsforbindelse. I 2019 rettede klager henvendelse til indklagede for at blive oprettet som kunde. Indklagede oplyste, at det ikke var muligt at blive kunde hos indklagede, idet klager ikke havde en dansk bopælsadresse. Klager gjorde […]
9. november 2020
Bredbånd – aftaleforhold – teknikerbesøg
AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Sag 20-155 Oktober 2020 RESUMÉ: Klager oprettede et bredbåndsabonnement hos indklagede. Der var tale om ”Gør det selv-installation”. Da klager havde problemer med at få indklagedes modem til at fungere, kontaktede han indklagede telefonisk, og der blev aftalt et teknikerbesøg. Ifølge klager foresolg indklagede selv et teknikerbesøg og indklagedes medarbejder forsikrede, at […]