TV – mangler ved det leverede – ældre tv-bokse (21-161)

Klager havde et tv- og bredbåndsabonnement hos indklagede. Klager havde syv tv-bokse på sin adresse. Klager havde i flere tilfælde oplevet, at den ene af hans syv tv-bokse tabte forbindelsen. Indklagede udskiftede denne til en tv-boks, som fungerede ligesom den gamle tv-boks. Men klagers problemet blev ikke afhjulpet. Da klager udskiftede et tv-apparat, fungerede den […]

Bredbånd – prismarkedsføring (21-90)

I 2018 betalte klager 1.995 kr. til indklagede for tilslutning af fibernettet til sin bolig. Indklagede havde i sin markedsføring om tilslutning til fibernettet i klagers område oplyst, at indklagede ville tilbyde tilslutningen til 1.995 kr., hvilket var halv pris, såfremt et tilstrækkeligt antal kunder ville vælge tilslutning inden for en given periode. Det fremgik videre, […]

Bredbånd – etablering af en fiberforbindelse (20-409)

Klager indgik en aftale med indklagede om etablering af en bredbåndsforbindelse gratis på klagers adresse. Efter indgåelsen af aftalen med klager konstaterede indklagedes tekniker, at installationen på klagers adresse ikke levede op til kravene for at få etableret en fiberinstallation. Der kunne derfor ikke etableres en fiberforbindelse på klagers adresse uden omkostninger for klager. Derefter […]

Fibernet – aftaleforhold – gravearbejde (20-388)

April 2021 Resumé: Den 9. september 2020 modtog klager et tilbud om at få fibernet fra indklagede. Af indklagedes tilbud fremgik det, at prisen for tilslutning var 499 kr. eksklusive oprettelse, forsendelse og installation. Det fremgik endvidere, at tilbuddet indeholdt gravning til nærmeste facade på maksimalt 30 meter, og at prisen pr. ekstra gravemeter var […]

Internet – aftaleindgåelse – bopæl i udlandet (20-368)

April 2021 Resumé: Klager, som har bopæl i udlandet, har et sommerhus i Danmark, hvortil klager ønsker at få en bredbåndsforbindelse. I 2019 rettede klager henvendelse til indklagede for at blive oprettet som kunde. Indklagede oplyste, at det ikke var muligt at blive kunde hos indklagede, idet klager ikke havde en dansk bopælsadresse. Klager gjorde […]

Bredbånd – aftaleforhold – teknikerbesøg

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Sag 20-155 Oktober 2020 RESUMÉ: Klager oprettede et bredbåndsabonnement hos indklagede. Der var tale om ”Gør det selv-installation”. Da klager havde problemer med at få indklagedes modem til at fungere, kontaktede han indklagede telefonisk, og der blev aftalt et teknikerbesøg. Ifølge klager foresolg indklagede selv et teknikerbesøg og indklagedes medarbejder forsikrede, at […]

Internet – Fortrydelsesret

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNETSag: 19-427 Juli 2020 RESUMÉ: Klager indgik telefonisk aftale med indklagede om blandt andet et bredbåndsabonnement. Klager ønskede kort tid efter at fortryde købet, og sendte en mail til indklagede herom. Indklagede henviste klager til at udfylde en fortrydelsesblanket og sende til indklagede. Indklagede har oplyst, at indklagede ikke modtog blanketten fra klager […]

Internet – returnering af udstyr

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNETSag: 20-28 Juni 2020 RESUMÉ: Klager havde et bredbåndsabonnement hos indklagede, som klager opsagde. Indklagede sendte samme dag en bekræftelse på opsigelsen med oplysning om, at modem og strømforsyning skulle returneres til indklagede. Ifølge klager blev udstyret sendt til indklagede med PostNord. Klager modtog imidlertid en regning fra indklagede med opkrævning for ’Ikke […]