Overskriftsbillede til Kan jeg klage over indholdstakserede SMS’er?

Teleankenævnet kan kun i begrænset omfang behandle klager over de såkaldte indholdstakserede tjenester. Hvis du har en klage over en sådan indholdstakseret SMS, skal du henvende dig til dit teleselskab.

Teleselskaberne har en forpligtelse til at undersøge, om det lov- og aftalemæssige grundlag for opkrævningen af indholdstakserede tjenester hos de enkelte indholdsudbydere er i orden. Drejer din klage sig derfor om betalingsforpligtelsen i henhold til det registrerede og debiterede forbrug bør Teleselskabet behandle din klage, og du kan senere indgive klagen for Teleankenævnet.

Drejer din klages sig derimod om indholdet eller kvaliteten af tjenesten skal du henvende dig til udbyderen af tjenesten.

Er du i tvivl om den rigtige procedure eller har brug for anden hjælp til at komme videre, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os i telefontiden eller på en mail.