Er det mest hensigtsmæssigt at kontakte mit teleselskab telefonisk eller skriftligt?

I løbet af dit abonnementsforhold kan du flere gange have brug for at komme i kontakt med dit teleselskab, og ofte vil det nemmeste for dig være blot at kontakte selskabet telefonisk. Som det fremgår af teksten her på siden, kan du imidlertid i visse situationer komme ud for, at det er dig, der har bevisbyrden for, hvad du har foretaget dig i forhold til selskabet. I sådanne tilfælde er det en fordel for dig, hvis du har valgt at kontakte dit teleselskab skriftligt. Så kan du nemlig lettere dokumentere, hvad du har foretaget dig. Samtidig bør du sikre dig, at du har dokumentation for, at teleselskabet vitterlig har modtaget din skriftlige henvendelse, så du ikke risikerer, at selskabet benægter at have modtaget denne. Du bør derfor også altid sørge for at få en indleveringsattest for dit brev på posthuset eller en kvittering for, at din faxbesked er gået igennem. Hvis du vil være helt sikker i din sag, kan du eventuelt vælge at sende brevet anbefalet. Sørg også altid for kun at fremsende eventuelle bilag i sagen i en kopi, så du ikke risikerer, at dine originale papirer går tabt undervejs.

Print denne side Print denne side