Nyheder
![Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse (J.nr. 11.03-0355-14)](https://teleanke.dk/wp-content/themes/Teleanke-Hello-child/images/news-images/Nyheder-fra-Tele-ankenaevnet-6.jpg)
2. marts 2015
Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse (J.nr. 11.03-0355-14)
AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse Resume: Klager oprettede et abonnement på “Telefoni Fri Fastnet”. En teknisk fejl gjorde dog, at der ikke blev faktureret korrekt i forhold til opkald, der ikke var dækket af fri fastnet. Abonnementet var oprettet telefonisk og den efterfølgende kvitteringsskrivelse eller ordrebekræftelse indeholdt […]
![Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse (J.nr. 11.01-0338-14)](https://teleanke.dk/wp-content/themes/Teleanke-Hello-child/images/news-images/Nyheder-fra-Tele-ankenaevnet-6.jpg)
2. marts 2015
Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse (J.nr. 11.01-0338-14)
AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema:Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse Resume: Klager oprettede et abonnement på “Telefoni Fri Fastnet”. En teknisk fejl gjorde dog, at der ikke blev faktureret korrekt i forhold til opkald, der ikke var dækket af fri fastnet. Abonnementet var oprettet telefonisk og den efterfølgende kvitteringsskrivelse eller ordrebekræftelse indeholdt […]
![Internet – aftaleforhold – dobbelt abonnement – tilbagebetaling (J.nr. 13.06-0219-14)](https://teleanke.dk/wp-content/themes/Teleanke-Hello-child/images/news-images/Nyheder-fra-Tele-ankenaevnet-5.jpg)
24. februar 2015
Internet – aftaleforhold – dobbelt abonnement – tilbagebetaling (J.nr. 13.06-0219-14)
AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Internet – aftaleforhold – dobbelt abonnement – tilbagebetaling Resume: Klager havde købt et produkt hvor der fulgte internet med. Dog fik klager ikke opsagt sit daværende abonnement og i 8 år betalte klager derfor dobbelt abonnement. Herefter rettede klager henvendelse til indklagede, der i overensstemmelse med Teleankenævnets praksis ville kreditere 2 års […]
![Internet – aftaleforhold – dobbelt abonnement – tilbagebetaling (J.nr. 12.01-0321-14)](https://teleanke.dk/wp-content/themes/Teleanke-Hello-child/images/news-images/Nyheder-fra-Tele-ankenaevnet-6.jpg)
24. februar 2015
Internet – aftaleforhold – dobbelt abonnement – tilbagebetaling (J.nr. 12.01-0321-14)
AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Internet – aftaleforhold – dobbelt abonnement – tilbagebetaling Resume: Klager havde købt et produkt, hvor der fulgte internet med. Dog fik klager ikke opsagt sit daværende abonnement og i 8 år betalte klager derfor dobbelt abonnement. Herefter rettede klager henvendelse til indklagede, der i overensstemmelse med Teleankenævnets praksis ville kreditere 2 års […]
![Mobil – aftaleforhold – regningsklage – klagevejledning (J.nr. 10.12-0220-14)](https://teleanke.dk/wp-content/themes/Teleanke-Hello-child/images/news-images/Nyheder-fra-Tele-ankenaevnet-6.jpg)
10. februar 2015
Mobil – aftaleforhold – regningsklage – klagevejledning (J.nr. 10.12-0220-14)
AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – aftaleforhold – regningsklage – klagevejledning Resume: Klager fik overdraget et erhvervsabonnement fra en boligforening. Da private ikke kan indgå erhvervsabonnementer hos indklagede, kontaktede denne klager telefonisk for at få afklaret hvilket abonnement klager så ønskede. Klager oplyste at denne følte sig presset til at vælge et abonnement, samt at […]
![Mobilt bredbånd – aftaleforhold – orientering om forbrugt inkluderet data (J.nr. 10.13-0129-14)](https://teleanke.dk/wp-content/themes/Teleanke-Hello-child/images/news-images/Nyheder-fra-Tele-ankenaevnet-4.jpg)
10. februar 2015
Mobilt bredbånd – aftaleforhold – orientering om forbrugt inkluderet data (J.nr. 10.13-0129-14)
AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobilt bredbånd – Aftaleforhold – Orientering om forbrugt inkluderet data Resume: Klager havde købt et mobilt bredbånd med 10 GB data og en bindingsperiode hos indklagede. Efter at have opbrugt sin data og tilkøbt 1 ekstra GB reklamerede klager over, at Indklagede ikke havde adviseret klager om, at det inkluderede data […]
![Mobil – regningsklage – afsendte SMS-beskeder (J.nr. 10.01-0061-14)](https://teleanke.dk/wp-content/themes/Teleanke-Hello-child/images/news-images/Nyheder-fra-Tele-ankenaevnet-5.jpg)
10. februar 2015
Mobil – regningsklage – afsendte SMS-beskeder (J.nr. 10.01-0061-14)
AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – Regningsklage – Afsendte SMS-beskeder Resume: Indklagede registrerede en afsendelse af en større mængde SMS’er fra klagers telefon i et tidsrum. Efterfølende kontaktede klager indklagede for at påklage forbruget. Indklagede fandt ingen fejl i systemet og fastholdt at klager stod bag forbruget. Sagen endte derfor i Teleankenævnet. Nævnet fandt på […]
![Mobil – aftaleforhold – lukning af numre (J.nr. 10.12-0010-14)](https://teleanke.dk/wp-content/themes/Teleanke-Hello-child/images/news-images/Nyheder-fra-Tele-ankenaevnet-1.jpg)
8. juli 2014
Mobil – aftaleforhold – lukning af numre (J.nr. 10.12-0010-14)
AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – aftaleforhold – lukning af numre Resume: Klager fik flyttet to telefonnumre til indklagede. Senere lukkede indklagede for klagers numre. Nævnet fandt at indklagede i henhold til sine vilkår var berettiget til at lukke numre, hvor der ikke var registreret fakturerbart forbrug i 180 dage. Da det var tilfældet og […]