Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse (J.nr. 11.03-0355-14)

Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse (J.nr. 11.03-0355-14)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse Resume: Klager oprettede et abonnement på “Telefoni Fri Fastnet”. En teknisk fejl gjorde dog, at der ikke blev faktureret korrekt i forhold til opkald, der ikke var dækket af fri fastnet. Abonnementet var oprettet telefonisk og den efterfølgende kvitteringsskrivelse eller ordrebekræftelse indeholdt […]

Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse (J.nr. 11.01-0338-14)

Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse (J.nr. 11.01-0338-14)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema:Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse Resume: Klager oprettede et abonnement på “Telefoni Fri Fastnet”. En teknisk fejl gjorde dog, at der ikke blev faktureret korrekt i forhold til opkald, der ikke var dækket af fri fastnet. Abonnementet var oprettet telefonisk og den efterfølgende kvitteringsskrivelse eller ordrebekræftelse indeholdt […]

Internet – aftaleforhold – dobbelt abonnement – tilbagebetaling (J.nr. 13.06-0219-14)

Internet – aftaleforhold – dobbelt abonnement – tilbagebetaling (J.nr. 13.06-0219-14)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Internet – aftaleforhold – dobbelt abonnement – tilbagebetaling Resume: Klager havde købt et produkt hvor der fulgte internet med. Dog fik klager ikke opsagt sit daværende abonnement og i 8 år betalte klager derfor dobbelt abonnement. Herefter rettede klager henvendelse til indklagede, der i overensstemmelse med Teleankenævnets praksis ville kreditere 2 års […]

Internet – aftaleforhold – dobbelt abonnement – tilbagebetaling (J.nr. 12.01-0321-14)

Internet – aftaleforhold – dobbelt abonnement – tilbagebetaling (J.nr. 12.01-0321-14)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Internet – aftaleforhold – dobbelt abonnement – tilbagebetaling Resume: Klager havde købt et produkt, hvor der fulgte internet med. Dog fik klager ikke opsagt sit daværende abonnement og i 8 år betalte klager derfor dobbelt abonnement. Herefter rettede klager henvendelse til indklagede, der i overensstemmelse med Teleankenævnets praksis ville kreditere 2 års […]

Mobil – aftaleforhold – regningsklage – klagevejledning (J.nr. 10.12-0220-14)

Mobil – aftaleforhold – regningsklage – klagevejledning (J.nr. 10.12-0220-14)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – aftaleforhold – regningsklage – klagevejledning Resume: Klager fik overdraget et erhvervsabonnement fra en boligforening. Da private ikke kan indgå erhvervsabonnementer hos indklagede, kontaktede denne klager telefonisk for at få afklaret hvilket abonnement klager så ønskede. Klager oplyste at denne følte sig presset til at vælge et abonnement, samt at […]

Mobil – regningsklage – afsendte SMS-beskeder (J.nr. 10.01-0061-14)

Mobil – regningsklage – afsendte SMS-beskeder (J.nr. 10.01-0061-14)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – Regningsklage – Afsendte SMS-beskeder Resume: Indklagede registrerede en afsendelse af en større mængde SMS’er fra klagers telefon i et tidsrum. Efterfølende kontaktede klager indklagede for at påklage forbruget. Indklagede fandt ingen fejl i systemet og fastholdt at klager stod bag forbruget. Sagen endte derfor i Teleankenævnet. Nævnet fandt på […]

Mobil – aftaleforhold – lukning af numre (J.nr. 10.12-0010-14)

Mobil – aftaleforhold – lukning af numre (J.nr. 10.12-0010-14)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – aftaleforhold – lukning af numre Resume: Klager fik flyttet to telefonnumre til indklagede. Senere lukkede indklagede for klagers numre. Nævnet fandt at indklagede i henhold til sine vilkår var berettiget til at lukke numre, hvor der ikke var registreret fakturerbart forbrug i 180 dage. Da det var tilfældet og […]