Mobil – aftaleforhold – opsigelse (J.nr.10.06-0279-13)

Mobil – aftaleforhold – opsigelse (J.nr.10.06-0279-13)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – aftaleforhold – opsigelse Resume: Klager mente at have opsagt et abonnement, men modtog stadig opkrævning. Nævnet fandt, at det påhvilede klager at bevise, at abonnementet var opsagt. Da klager ikke kunne løfte denne bevisbyrde hæftede klager for abonnementsafgiften. Klager fik derfor ikke medhold. Klager: NN Indklagede: TDC   A/S […]

Mobil – aftaleforhold – tvang (10.12-0068-13)

Mobil – aftaleforhold – tvang (10.12-0068-13)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – aftaleforhold – tvang Resume: Klager oplyste at denne i en række tilfælde havde følt sig tvunget til at oprette nogle mobilabonnementer. I tilfælde af tvang kan en aftale ugyldiggøres, hvis man giver den anden aftalepart meddelelse om, at man vil påberåbe sig tvangsbestemmelsen.Meddelelsen skal gives uden ugrundet ophold, efter […]

Mobil – aftaleforhold – opkrævning (J.nr. 10.01-0022-13)

Mobil – aftaleforhold – opkrævning (J.nr. 10.01-0022-13)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – aftaleforhold – opkrævning Resume: Klager havde oprettet et abonnement hos indklagede med tildeling af et midlertidigt nummer. Efterfølgende sendte indklagede meddelelser til klager om et udestående på 29 kr. for det midlertidige nummer, på den af klager ved oprettelsen anvendte mailadresse. Da klager ikke reagerede på indklagedes henvendelser blev […]

Fastnet – aftalevilkår – rette aftalepart – konkurs – medarbejderaftale (J.nr. 13.12-0151-09)

Fastnet – aftalevilkår – rette aftalepart – konkurs – medarbejderaftale (J.nr. 13.12-0151-09)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Fastnet – aftalevilkår – rette aftalepart – konkurs – medarbejderaftale Resume: Klager havde en aftale med sin arbejdsgiver om, at denne skulle betale klagers abonnementsomkostninger. Arbejdsgiveren gik konkurs og klager blev opkrævet de manglende betalinger. Disse ønskede klager ikke at betale, med henvisning til, at hun kun var bruger af abonnementet. […]

Mobil – aftaleforhold – dataforbrug (J.nr. 10.10-0376-12)

Mobil – aftaleforhold – dataforbrug (J.nr. 10.10-0376-12)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – aftaleforhold – dataforbrug Resume: Klager havde et abonnement med en tilknyttet datapakke. Forbug udover datapakken ville blive forbrugsafregnet. Gennem forbrug opbrugte klager sin datapakke, og modtog herefter en regning for overforbruget på 285,58 kr. Klager havde modtaget saldooplysninger om, at forbruget snart nåede sig sin grænse, samt at al […]

Mobil – regningsklage – indholdstakserede tjenester – mindreårig – saldokontrol (J.nr. 10.04-0544-10)

Mobil – regningsklage – indholdstakserede tjenester – mindreårig – saldokontrol (J.nr. 10.04-0544-10)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – Regningsklage – Indholdstakserede tjenester – Mindreårig – Saldokontrol Resume: Klager havde købt nogle telefoner med abonnementer hos indklagede. Efterfølgende opstod der en tvist om opkrævning for inholdstakserede sms’er og manglende saldokontrol i forbindelse med abonnementerne. Nævnet fandt at indklagede ikke havde oplyst klager tilstrækkeligt om muligheden for saldokontrol ved […]

Mobil – bortkomst af mobiltelefon (J.nr. 10.11-0360-10) 

Mobil – bortkomst af mobiltelefon (J.nr. 10.11-0360-10) 

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – bortkomst af mobiltelefon. Resume: Klager fik stjålet sin tændte mobiltelefon. Straks prøvede klager at få simkortet spærret over to gange, men efter ca 15 min ventetid ved begge opkald opgav klager at komme igennem og fik først spærret simkortet dagen efter. På grund af ventetiden mente klager, at klager […]

Mobil – aftaleforhold – krav om betaling af forbrug efter bortkomst/tyveri (J.nr. 10.11-0398-11) 

Mobil – aftaleforhold – krav om betaling af forbrug efter bortkomst/tyveri (J.nr. 10.11-0398-11) 

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – aftaleforhold – krav om betaling af forbrug efter bortkomst/tyveri Resume: Klager fik stjålet sin telefon i udlandet. Umiddelbart efter stoppede klager for automatisk optankning til sit simkort og sendte en mail om tyveriet til indklagede gennem dennes hjemmeside. Først dagen efter spærrede klager sit simkort, hvilket også blev gjort […]