Aftalevilkår – fastnet – tvist om forhøjelse af kreditmaksimum (J. nr. 11.15-1139-04)

Aftalevilkår – fastnet – tvist om forhøjelse af kreditmaksimum (J. nr. 11.15-1139-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Aftalevilkår – fastnet – tvist om forhøjelse af kreditmaksimum Resume: Klager havde et fastnetabonnement, hvortil indklagede tildelte et kreditmaksimum. Et kreditmaksimum er en forbrugsgrænse teleselskabet sætter, modsat saldokontrol som er en forbrugsgrænse kunden sætter. En overskridelse af kreditmaksimum indeholder en ret men ikke en pligt fra teleselskabet til at blokere for […]

Aftalevilkår – mobil – opsigelse ( J.nr. 10.06-0284-05)

Aftalevilkår – mobil – opsigelse ( J.nr. 10.06-0284-05)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Aftalevilkår – mobil – opsigelse Resume: Klager mente at have opsagt et abonnement 6 år tidligere. Denne kunne dog ikke løfte bevisbyrden for, at det var tilfældet, hvorfor nævnet ikke gav klager medhold. Klager: NN Indklagede: TDC Mobil A/S v/ TDC Services A/S Sletvej 30 8310 Tranbjerg J SAGSFREMSTILLING J.nr. 10.06-0284-05 […]

Regningsklage – fastnet – udlandsopkald (telekort) ( J. nr. 11.01-0061-05)

Regningsklage – fastnet – udlandsopkald (telekort) ( J. nr. 11.01-0061-05)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Regningsklage – fastnet – udlandsopkald (telekort). Resume: Der var foretaget et opkald til Colombia for et væsentligt beløb. Klager ville ikke vedkende sig dette opkald. Nævnet fandt at klageren havde foretaget opkaldet, da der i nær tilknytning til det påklagede opkald var et ikke påklaget opkald. Klager måtte derfor betale sin […]

Aftalevilkår – sen opkrævning (J.nr. 10.13-1240-04)

Aftalevilkår – sen opkrævning (J.nr. 10.13-1240-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Aftalevilkår – sen opkrævning. Resume: Klager oplyste, at denne telefonisk havde opsagt sit abonnement og fået tilsagn om, at der ikke var yderligere udestående mellem klager og indklagede. Over et år senere fik klager rykkere på nogle fakturaer. Indklagede oplyste, at det var en menneskelig fejl, der havde sat faktureringen i […]

Aftalevilkår – Opsigelse af ”hvilende abonnement” uden klagers ønske herom (J.nr. 11.15-1878-04)

Aftalevilkår – Opsigelse af ”hvilende abonnement” uden klagers ønske herom (J.nr. 11.15-1878-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Aftalevilkår – Opsigelse af ”hvilende abonnement” uden klagers ønske herom. Resume: Klager havde ændret sit abonnement til et hvilende abonnement, men modtog et par måneder senere nogle regninger. Indklagede oplyste, at det ikke længere var muligt at få et hvilende abonnement, hvorfor klagers hvilende abonnement var blevet ændret til et aktivt, […]

Aftalevilkår – fastnet – tvist om rette debitor (J.nr.11.15-0742-04)

Aftalevilkår – fastnet – tvist om rette debitor (J.nr.11.15-0742-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Aftalevilkår – fastnet – tvist om rette debitor. Resume: Klager havde et abonnement med tre telefonnumre tilknyttet. Nævnet fandt, at klager ifølge abonnementsvilkårene hæftede for brugen af de pågældende numre, fordi forbruget var tilknyttet abonnementets ejer, uagtet at den faktiske bruger af to af numrene var hendes eksmand. Klager: NN Indklagede: TDC Totalløsninger […]

Mobil – regningsklage – indholdstakserede SMS-beskeder (J.nr. 10.01-1423-04)

Mobil – regningsklage – indholdstakserede SMS-beskeder (J.nr. 10.01-1423-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema:    Regningsklage – indholdstakserede SMS-beskeder Resume: En sag om en regning for overtakstserede SMS’er. Nævnet kan udelukkende vurdere om der er faktureret korrekt, og det fandt nævnet at der var. Klager måtte derfor betale sin regning. Klageren:                                  NN Indklagede:                              TDC Mobil A/S V/ TDC Services A/S Sletvej 30 8310 Tranbjerg J Behandlet på nævnsmøde […]

Aftalevilkår – fortolkning – forkert varsling (J.nr.11.12-1367-04)

Aftalevilkår – fortolkning – forkert varsling (J.nr.11.12-1367-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Aftalevilkår – fortolkning Resume: Klager, en enkeltmandsvirksomhed, har indgået en erhvervsaftale om et fastnetsabonnement og fået en regning, han ikke er tilfreds med. Som udgangspunkt behandler Teleankenævnet ikke erhvervsklager. Det lægges dog til grund at abonnementet er brugt privat 90 % af tiden, hvorved nævnet har kompetence til at behandle sagen. […]