Manglende effektuering af opsigelse. (J.nr. 11.06-0861-04)

Manglende effektuering af opsigelse. (J.nr. 11.06-0861-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Aftalevilkår – manglende effektuering af opsigelse. Resume: Klager havde et fastnetabonnement og dertil et manuelt operatørvalgs abonnement. Efter en flytning opsagde klager abonnementet og fik et nyt nummer. Efterfølgende blev klager faktureret for forbrug gennem abonnementet. Nævnet kom frem til, at klager ikke havde løftet bevisbyrden for, at abonnementet var blevet […]

Opkrævning for forbrug på abbonement, der menes opsagt. (J.nr. 11.06-1152-03)

Opkrævning for forbrug på abbonement, der menes opsagt. (J.nr. 11.06-1152-03)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Aftalevilkår – opkrævning for forbrug på abonnement, der menes opsagt. Resume: Klager havde et fastnetabonnement og dertil et manuelt operatørvalgs abonnement. Efter en flytning opsagde klager abonnementet og fik et nyt nummer. Efterfølgende blev klager faktureret for forbrug gennem abonnementet. Nævnet kom frem til, at klager ikke havde løftet bevisbyrden for, […]

Gebyr for forgæves teknikerbesøg, betaling for periode, hvor ydelsen ikke var tilgængelig, uberettiget fakturering for opsigelse, Manglende udsendelse af abonnementsbetingelser, Manglende ordrebekræftelse ved bestilling på internettet. (J.nr. 12.13-1182-03)

Gebyr for forgæves teknikerbesøg, betaling for periode, hvor ydelsen ikke var tilgængelig, uberettiget fakturering for opsigelse, Manglende udsendelse af abonnementsbetingelser, Manglende ordrebekræftelse ved bestilling på internettet. (J.nr. 12.13-1182-03)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Gebyr for forgæves teknikerbesøg Betaling for periode, hvor ydelsen ikke var tilgængelig Uberettiget fakturering for opsigelse Manglende udsendelse af abonnementsbetingelser Manglende ordrebekræftelse ved bestilling på internettet Resume: Klager havde oprettet et internetabonnement med en 6 måneders bindingsperiode. Fordi klager ikke betalte sine regninger opsagde indklagede abonnementet efter 3 måneder. Klager havde […]

Saldokontrol – spørgsmål om ophævelse af maximum. (J.nr. 10.04-0705-04)

Saldokontrol – spørgsmål om ophævelse af maximum. (J.nr. 10.04-0705-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Aftaleforhold – saldokontrol – spørgsmål om ophævelse af maximum Resume: Klager havde et abonnement med saldokontrol. Efter abonnementet blev spærret som resultat af en saldooverskridelse, ville klager hæve saldokontrollen for en måned, med det resultat at saldokontrollen blev ophævet fuldstændigt, med væsentlig højere forbrug til følge. Nævnet fandt at klager var […]

Gebyr for teknikerbesøg – indsigelse mod debitering. (J.nr. 11.13-0599-04)

Gebyr for teknikerbesøg – indsigelse mod debitering. (J.nr. 11.13-0599-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Gebyr for teknikerbesøg – indsigelse mod debitering Resume: Klager havde klaget over en række fakturaer for en række opkald, som denne ikke kunne vedkende sig. Indklagede eftergav fakturaerne, men i forbindelse med klagebehandlingen blev der foretaget nogle teknikerbesøg for at tjekke klagers fordelerskab. Regningen herfor fastholdt indklagede, at klager skulle betale. […]

Overdragelse af abonnement – tvist om fortolkning af mundtligt indgået aftale. (J.nr. 11.08-0539-04)

Overdragelse af abonnement – tvist om fortolkning af mundtligt indgået aftale. (J.nr. 11.08-0539-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Overdragelse af abonnement – tvist om fortolkning af mundtligt indgået aftale Resume: Klager skulle til udlandet og fremlejede i den forbindelse sin lejlighed. Klager kontaktede derfor indklagede telefonisk, da hun ikke havde behov for sit fastnetabonnement, mens hun var væk. Hendes abonnement blev derfor overført til fremlejeren, der dog ikke betalte […]

Mobil – regningsklage – WAP-opkald. (J.nr. 10.10-0256-04)

Mobil – regningsklage – WAP-opkald. (J.nr. 10.10-0256-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET  Klagetema:                              Regningsklage – der klages over WAP-opkald Resume: Klagerens datter havde en telefon, hvorfra der var foretaget en række WAP opkald. Dette resulterede i en regning, som klager ikke ville vedkende. Nævnet fandt det dog sandsynliggjort, at opkaldene var foretaget fra klagers telefon, og at klager derfor måtte betale regningen. Klager:                                     NN Indklagede:                              TDC Mobil […]

Regningsklage – E-mailklient opsætning – utilsigtede regelmæssige dataopkald. (J.nr. 10.10-0367-04)

Regningsklage – E-mailklient opsætning – utilsigtede regelmæssige dataopkald. (J.nr. 10.10-0367-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Regningsklage – E-mailklient opsætning – utilsigtede regelmæssige dataopkald Resume: Klager havde en mobil, der kunne opsættes til at modtage mails, men denne funktion var opsat forkert. Dette resulterede i en række formålsløse wap-opkald med en stor regning til følge, inden opkaldene blev stoppet. På baggrund af en række ens sager fandt […]