Regningsklage – E-mailklient opsætning – utilsigtede regelmæssige dataopkald. (J.nr. 10.10-0067-03)

Regningsklage – E-mailklient opsætning – utilsigtede regelmæssige dataopkald. (J.nr. 10.10-0067-03)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Regningsklage – Emailklient opsætning – utilsigtede regelmæssige dataopkald Resume: Klager havde en mobil, der kunne opsættes til at modtage mails, men havde opsat denne funktion forkert. Dette resulterede i en række formålsløse wap-opkald med en stor regning til følge, inden opkaldene blev stoppet. På baggrund af en række ens sager fandt […]

Regningsklage – E-mailklient opsætning – utilsigtede regelmæssige dataopkald. (J.nr. 10.10-1052-03)

Regningsklage – E-mailklient opsætning – utilsigtede regelmæssige dataopkald. (J.nr. 10.10-1052-03)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Regningsklage – Emailklient opsætning – utilsigtede regelmæssige dataopkald Resume: Klager havde en mobil, der kunne opsættes til at modtage mails, men havde opsat denne funktion forkert. Dette resulterede i en række formålsløse wap-opkald med en stor regning til følge, inden opkaldene blev stoppet. På baggrund af en række ens sager fandt nævnet, […]

Aftalevilkår – vildledende oplysninger. (J.nr. 11.08-0447-04)

Aftalevilkår – vildledende oplysninger. (J.nr. 11.08-0447-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: aftalevilkår – vildledende oplysninger Resume: Klager havde tegnet et abonnement med en tilbudsperiode på 6 måneder hos en sælger i byen. Klager mente at tilbudsperioden var gratis. Indklagede mente, at klagers betaling af abonnementsafgift i starten af abonnementsperioden gjorde klager bekendt med, at tilbudsperioden ikke var gratis, selvom resten af abonnementsafgiften […]

Aftalevilkår – vildledende oplysninger. (J.nr. 11.08-0505-04) 

Aftalevilkår – vildledende oplysninger. (J.nr. 11.08-0505-04) 

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Aftalevilkår –vildledende oplysninger Resume: Klager havde tegnet et abonnement med en tilbudsperiode på 6 måneder hos en sælger i byen. Klager mente at tilbudsperioden var gratis. Indklagede mente, at klagers betaling af abonnementsafgift i starten af abonnementsperioden gjorde klager bekendt med, at tilbudsperioden ikke var gratis. Indklagede kunne ikke fremskaffe den oprindelige oprettelsesblanket. […]

Krav om betaling for forbrug efter abonnementets opsigelse samt bortskaffelse af SIM-kort. (J.nr. 10.01-0419-04)

Krav om betaling for forbrug efter abonnementets opsigelse samt bortskaffelse af SIM-kort. (J.nr. 10.01-0419-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Krav om betaling for forbrug foretaget efter abonnementets opsigelse samt bortskaffelse af mobiltelefonens SIM-kort Resume: Klager havde købt en mobiltelefon med abonnement og bindingsperiode, for at få telefonen til en fordelagtig pris. Ved slutningen af bindingsperioden opsagde klager abonnementet og smed simkort og dertilhørende emballage ud sammen. Simkortet havde aldrig været […]

Opsigelse i bindingsperiode. (J.nr. 10.13-0658-04)

Opsigelse i bindingsperiode. (J.nr. 10.13-0658-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Opsigelse i bindingsperiode Resume: Klager oprettede et abonnement hos indklagede. Kort efter blev klager opgraderet til “turmf-kunde” med gode tilbud til følge. Klager benyttede sig af dette tilbud og købte en ny mobiltelefon gennem en af indklagedes butikker. Ca. 1 år efter oprettelsen af abonnementet ville klager opsige abonnementet, men fik […]

Rykkergebyrer, udlandstaksering samt regningsklage. (J.nr. 10.01-0516-03)

Rykkergebyrer, udlandstaksering samt regningsklage. (J.nr. 10.01-0516-03)

AFGØRELSE I TELEANKENÆVNET Klagetema: Klage over rykkergebyrer, udlandstaksering, samt regningsklage Resume: Klager havde modtaget en faktura for en række opkald og sms’er, foretaget gennem det tyske net, som denne ikke ville vedkende sig. Indklagede havde eftergivet sms’erne. Nævnet fandt, at indklagede havde godtgjort, at klager havde befundet sig inden for et geografisk område, der bevirkede, […]

Regningsklage – hængende opkald (ISDN). (J.nr. 12.01-0360-03)

Regningsklage – hængende opkald (ISDN). (J.nr. 12.01-0360-03)

AFGØRELSE FRA TELEANKEÆVNET Klagetema: Regningsklage – hængende opkald (ISDN) Resume: Klager havde en ISDN internetforbindelse, og gennem nogle lange opkald var der opnået et betydeligt forbrug. Nævnet fandt dog at forbruget skyldes klagers egne forhold og at indklagede ikke var forpligtiget til automatisk af afbryde forbindelsen ved lange opkald. Klager hæftede derfor for sit forbrug. […]