Mangelfuld spærring for opkald til 90-numre (J.nr. 1.02-0348-03)

Mangelfuld spærring for opkald til 90-numre (J.nr. 1.02-0348-03)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mangelfuld spærring for opkald til 90-numre Resume: Klager havde et fastnetabonnement med nummerspærring. Grundet nogle høje regninger rettede klager henvendelse til indklagede d. 10. juni 2003 med modtagelse af brev d. 14 juni 2003 og fik oplyst, at den høje regning skyldes opkald til et 909-nummer, og at det ikke var […]

Varsling af prisstigninger (J. nr. 2.01-0346-03)

Varsling af prisstigninger (J. nr. 2.01-0346-03)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Varsling af prisstigninger og fortolkning af lukningsregel ved. 200 kr. Resume: Klager havde været i udlandet. Ved afrejse og løbende under rejsen tjekkede klager priserne for SMS i udlandet på indklagedes hjemmeside. Prisen var angivet til 0 kr. Under rejsen fik Klager dog besked om, at hendes saldo var gået i […]

Forsinket fremsendelse af faktura (late billing) (J.nr. 1.03-0331-03)

Forsinket fremsendelse af faktura (late billing) (J.nr. 1.03-0331-03)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Forsinket fremsendelse af faktura (late billing) Resume: Klager havde foretaget nogle opkald til internettet, men modtog først en faktura nogle måneder efter opkaldene var blevet foretaget. Da klager normalt betale sine regninger via PBS, havde denne ikke opdaget den manglende fakturering. Indklagede lagde til grund, at den forsinkede fakturering skyldtes en […]

Krav om betaling af inkassoomkostninger. (J. nr. 1.02-0685-03)

Krav om betaling af inkassoomkostninger. (J. nr. 1.02-0685-03)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Krav om betaling af inkassoomkostninger. Resume: Klager havde en aftale om fri telefoni med sin arbejdsgiver. På et tidspunkt lukkede indklagede for klagers telefon grundet manglende betaling af en faktura. Klager gjorde indsigelse og nægtede at betale den efterfølgende inkassoopkrævning. Nævnet fandt at det faktum, at klager havde en aftale med […]

Krav om betaling for ADSL-abonnement. Tvivl om opsigelse af abonnement (J. nr. 2.03-0681-03)

Krav om betaling for ADSL-abonnement. Tvivl om opsigelse af abonnement (J. nr. 2.03-0681-03)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Krav om betaling for ADSL-abonnement. Tvivl om opsigelse af abonnement Resume: Klager havde bestilt et ADSL-abonnement i oktober 2000 og fik anlagt særlige stik 10. november 2000. Der skulle dog bruges en router for at kunne benytte ydelsen. Klager fik ikke hentet den første router indklagede sendte på posthuset, men modtog […]

Krav om betaling af annulleringsgebyr for ADSL-forbindelse, der aldrig er blevet etableret. (J. nr. 2.03-0369-03)

Krav om betaling af annulleringsgebyr for ADSL-forbindelse, der aldrig er blevet etableret. (J. nr. 2.03-0369-03)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Krav om betaling af annulleringsgebyr for ADSL-forbindelse, der aldrig er blevet etableret. Resume: Klager havde bestilt en ADSL-forbindelse, men annullerede aftalen inden installationen blev foretaget. Det følger af indklagedes abonnementsvilkår, at denne kan opkræve et gebyr på 500 kr. ved annullering af aftalen. Nævnet fandt, at indklagede i henhold til sine […]

Uanmodet levering af andet end udlandsopkald (J. nr. 1.02-0019-03)

Uanmodet levering af andet end udlandsopkald (J. nr. 1.02-0019-03)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Uanmodet levering af andet end udlandsopkald Resume: Klager havde indgået en aftale om, at al udenlandstelefoni via fastnet skulle gå gennem en bestemt udbyder via fast forvalg. Ordningen fungerede fint, indtil klagers udbyder blev overtaget af indklagede. Herefter modtog klager også regninger for indlandstelefoni. Det fremgik af klagers tilmeldingsblanket, at aftalen kun […]

Regningsklage – Der klages over påstået forsinket fakturering af samtaleforbrug – ”late billing”. (J. nr. 1.02-0318-03)

Regningsklage – Der klages over påstået forsinket fakturering af samtaleforbrug – ”late billing”. (J. nr. 1.02-0318-03)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET J. nr. 1.02-0318-03 Klagetema: Regningsklage – Der klages over påstået forsinket fakturering af samtaleforbrug – ”late billing”. Resume: Klager modtog en betalingspåmindelse næsten et år efter, at denne havde opsagt sit abonnement hos indklagede. Spørgsmålet var, om regningen var kommet rettidigt frem til klager. Nævnet fandt dog, at da der ikke tidligere […]