Nyheder

29. november 2022
Internet – Fastnettelefoni/Bredbåndstelefoni – Pris – Aftaleforhold – Skift af teknologi (22-115)
RESUMÈ: Klager havde en tv-grundpakke via kabel-tv-antennestikket (coax), som blev afregnet via en foreningsaftale. Herudover havde klager bredbånd og bredbåndstelefoni via telefonstikket (kobber). Den 9. marts 2022 sendte indklagede et brev til klager om, at klagers bredbåndsforbindelse via telefonstikket (kobber) var forældet og kunne skiftes til en bredbåndsløsning via kabel-tv-antennestikket (coax), som ville give en […]

29. november 2022
Internet – aftaleforhold – teknikerbesøg – forgæves kørsel (21-279)
RESUMÉ: Klager, som havde et bredbåndsabonnement hos indklagede, fejlmeldte sin internetforbindelse til indklagede, som vurderede, at der skulle sendes en tekniker til klagers adresse for at finde årsagen til fejlen. Ifølge indklagede blev det aftalt telefonisk med klager, at teknikeren skulle møde op på klagers adresse fredag den 13. august 2021. Der blev ikke sendt […]

8. september 2022
Mobil – Aftaleforhold – Manglende betaling – Opsigelse – Rykker- og inkassoforløb (22-57)
Resumé: Klager havde i en længere årrække et mobilabonnement hos indklagede. Klagers mobilabonnement blev betalt via indklagedes selvbetjeningsside. Den 1. januar 2022 passerede saldoen på klagers CBB-konto 0 kr. og gik i minus med 28,98 kr. Ifølge indklagede sendte indklagede i perioden efter flere påmindelser og rykkere til klager. Den 11. februar 2022 sendte […]

12. august 2022
Mobil – Aftaleforhold – Pris på abonnement – Krav om tilbagebetaling (22-20)
Resumé: Klager havde et mobilabonnement hos indklagede til 199 kr. om måneden. Den 25. november 2021 var klager i telefonisk kontakt med indklagede, da klager ønskede at bestille en ny IPhone og AirPods Pro. Ifølge klager oplyste indklagedes medarbejder i den forbindelse, at klager betalte for meget for sit abonnement, da prisen for abonnementet var […]

31. marts 2022
Fibernet – Aftaleforhold – Væsentlig forsinkelse – Kompensation (21-230)
RESUMÉ: Klager bestilte oprettelse af bredbånd via en fiberforbindelse hos indklagede den 7. oktober 2020. Ifølge ordrebekræftelsen ville klager den 27. november 2020 få besøg af en tekniker, som ville installere den indvendige del af fiberinstallationen, opsætte fiberboks udvendig på huset og aftale, hvor der skulle graves. Det fremgik endvidere af ordrebekræftelsen, at klager igen […]

31. marts 2022
Fibernet – Aftaleforhold – Forsinkelse (21-193)
RESUMÉ: Klager bestilte oprettelse af bredbånd via en fiberforbindelse hos indklagede den 7. maj 2021. Klager havde i starten af 2021 bestilt etablering af fibernet hos en anden leverandør, men på grund af flere forsinkelser valgte klager at skifte til indklagede. Klager sendte en klage til indklagede den 23. juli 2021 over forsinkelsen med leveringen […]

25. februar 2022
Flere tjenester – Aftaleforhold – Manglende opsigelse – Flytning – Krav om tilbagebetaling (21-211)
Resumé Klager havde en TV-pakke hos indklagede på klagers daværende adresse. Klager havde herudover YouSee Plus (TV-boks med funktioner som blandt andet ”Se og Optag” og ”Start forfra”), ligesom klager også havde et bredbåndsabonnement med sikkerhedspakke hos indklagede. Ifølge klager blev alle klagers abonnementer opsagt den 29. august 2013 i forbindelse med klagers flytning til […]

14. januar 2022
TV – mangler ved det leverede – ældre tv-bokse (21-161)
Klager havde et tv- og bredbåndsabonnement hos indklagede. Klager havde syv tv-bokse på sin adresse. Klager havde i flere tilfælde oplevet, at den ene af hans syv tv-bokse tabte forbindelsen. Indklagede udskiftede denne til en tv-boks, som fungerede ligesom den gamle tv-boks. Men klagers problemet blev ikke afhjulpet. Da klager udskiftede et tv-apparat, fungerede den […]