Mobil – Aftaleforhold – Aftaleindgåelse – Bopæl i udlandet (23-32)

Resumé Den 16. juni 2017 indgik klagers søn en aftale med indklagede om oprettelse af et mobil-abonnement. Den 21. april 2022 anmodede klager, som var bosiddende i Flensborg, om at få sin søns mobilabonnement overdraget til sit navn. Indklagede afviste at overdrage abonnementet til klager, idet klager ikke havde en dansk bopælsadresse. Indklagede henviste til, […]

Internet – aftaleforhold – opsigelse (22-246)

Resumé Klager havde et bredbåndsabonnement hos indklagede. Indklagede har oplyst, at indklagede siden 1978 havde samarbejdet med Antenneforeningen Aarhus (“AFAA”) om drift af og udbud på et antenneanlæg (coax-/HFC-infrastruktur i Aarhus). Dette samarbejde ophørte, og det var derfor ikke længere muligt for indklagede at levere en tv- og internetforbindelse til de berørte kunder, herunder klager. […]

Internet – aftaleforhold – fortrydelse – annullering (23-1)

Den 9. november 2022 oprettede klager et bredbåndsabonnement via fiber hos indklagede. Det fremgik af ordrebekræftelsen, at internetforbindelse ville blive aktiveret den 28. april 2023. Ifølge indklagede var datoen den 28. april 2023 baseret på en tilbagemelding fra fiberleverandøren TDC NET på baggrund af aftaler med en entreprenør om gravning af fiber ind til kunden […]

Mobil – aftaleforhold – inkasso (22-171)

Resumé: Klager havde indgået en aftale med indklagede om køb af en Samsung Galaxy S21 med tilhørende mobilabonnement. I perioden fra april til juli 2022 opstod der problemer med betaling af regninger. Ifølge indklagede sendte indklagede i denne periode flere påmindelser og rykkere til klager. Den 20. juli 2022 overgav indklagede sit tilgodehavende til Telia […]

Fibernet – aftaleforhold – varsling – prisændring (22-255)

RESUMÈ: Den 28. marts 2021 indgik klager en aftale med indklagede om oprettelse af et abonnement om levering af fiberforbindelse på klagers adresse. På tidspunktet for aftalens indgåelse kunne der ikke leveres en fiberforbindelse til klager. Levering blev mulig i november 2022. Den 25. maj 2022 varslede indklagede ændringer i klagers abonnement via e-mail. Af […]

Internet – Fastnettelefoni/Bredbåndstelefoni – Pris – Aftaleforhold – Skift af teknologi (22-115)

RESUMÈ: Klager havde en tv-grundpakke via kabel-tv-antennestikket (coax), som blev afregnet via en foreningsaftale. Herudover havde klager bredbånd og bredbåndstelefoni via telefonstikket (kobber). Den 9. marts 2022 sendte indklagede et brev til klager om, at klagers bredbåndsforbindelse via telefonstikket (kobber) var forældet og kunne skiftes til en bredbåndsløsning via kabel-tv-antennestikket (coax), som ville give en […]

Internet – aftaleforhold – teknikerbesøg – forgæves kørsel (21-279)

RESUMÉ: Klager, som havde et bredbåndsabonnement hos indklagede, fejlmeldte sin internetforbindelse til indklagede, som vurderede, at der skulle sendes en tekniker til klagers adresse for at finde årsagen til fejlen.  Ifølge indklagede blev det aftalt telefonisk med klager, at teknikeren skulle møde op på klagers adresse fredag den 13. august 2021. Der blev ikke sendt […]

Mobil – Aftaleforhold – Manglende betaling – Opsigelse – Rykker- og inkassoforløb (22-57)

Resumé: Klager havde i en længere årrække et mobilabonnement hos indklagede.   Klagers mobilabonnement blev betalt via indklagedes selvbetjeningsside. Den 1. januar 2022 passerede saldoen på klagers CBB-konto 0 kr. og gik i minus med 28,98 kr. Ifølge indklagede sendte indklagede i perioden efter flere påmindelser og rykkere til klager. Den 11. februar 2022 sendte […]