Mobil – mangler ved det leverede – dækningsproblemer (J.nr. 10.13-0289-05)

Mobil – mangler ved det leverede – dækningsproblemer (J.nr. 10.13-0289-05)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – aftalevilkår  – utilfredsstillende levering – mangler Resume: Klager havde købt to mobiltelefoner med abonnementer og bindingsperioder hos indklagede. Efterfølgende oplevede klager dog problemer med dækningen på klagers bopæl. Efter henvendelse til indklagede henviste denne alene til abonnementsvilkårene, hvor indklagede havde fraskrevet sig ansvaret for manglende dækning i udbygningsfasen. Indklagede […]

Mobil – mangler ved det leverede – mangler ved mobiltelefonen – dækningsproblemer (J.nr. 10.13-0227-05)

Mobil – mangler ved det leverede – mangler ved mobiltelefonen – dækningsproblemer (J.nr. 10.13-0227-05)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – aftalevilkår – utilfredsstillende levering – mangler Resume: Klager havde købt en mobiltelefon med et erhvervsabonnement hos indklagede. Efterfølgende oplevede klager dog problemer med telefonen og dækningen på klagers bopæl. Efter en række henvendelser frem og tilbage mellem indklagede og klager, blev sagen indbragt for teleankenævnet. Indledningsvis fandt nævnet, at […]

Mobil – aftalevilkår – 3-G-telefoni (J.nr. 10.13-0352-05)

Mobil – aftalevilkår – 3-G-telefoni (J.nr. 10.13-0352-05)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – aftalevilkår 3G – telefoni Resume: Klager havde oprettet et abonnement om mobilt bredbånd hos indklagede. Efter et tilbud fra indklagede indgik klager en tillægsaftale med frit forbug på op til 1 GB. Efter et udenlandsbesøg og kontakt med indklagede konstaterede klager dog, at aftalen ikke gjaldt udlandet, med en […]

Mobil – aftalevilkår – opkrævning af rykkergebyrer mv. (J.nr. 10.07-0447-05)

Mobil – aftalevilkår – opkrævning af rykkergebyrer mv. (J.nr. 10.07-0447-05)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – aftalevilkår – opkrævning af rykkergebyrer mv. Resume: Klager gjorde indsigelse mod to rykkergebyrer grundet manglende betaling af en faktura med den begrundelse, at klager ikke havde modtaget fakturaen. Nævnet fandt, at indklagede skulle bevise at fakturaen var kommet frem til klager. Hertil noterede nævnet at indklagede fremsendte fakturaer til […]

Mobil – aftalevilkår 3-G-telefoni (J.nr. 10.13-0324-05)

Mobil – aftalevilkår 3-G-telefoni (J.nr. 10.13-0324-05)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – aftalevilkår 3G – telefoni Resume: Klager havde et abonnement hos indklagede, men modtog efter en periode en ekstremt høj regning for internetforbrug. Nævnet fandt at indklagedes måde at markedsføre sine abonnementer på med en meget fleksibel struktur, skærpede kravene til indklagedes information om anvendelse af de forskellige produkter og […]

Mobil – aftalevilkår – tvist om administrationsgebyr (J.nr. 10.15-0460-05)

Mobil – aftalevilkår – tvist om administrationsgebyr (J.nr. 10.15-0460-05)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – aftalevilkår – tvist om administrationsgebyr. Resume: Klager ville have udarbejdet en optankningsoversigt i forbindelse med et par telefonnumre. Klager mente at være blevet oplyst, at det kostede 50 kr. Efterfølgende oplyste indklagede at prisen for den ønskede oversigt ville beløbe sig til 500 kr. da det pågældende telefonnummer var […]

Mobil – Aftalevilkår – Tvist om gebyr på 199 kr pr måned (J.nr. 10.12-0496-05)

Mobil – Aftalevilkår – Tvist om gebyr på 199 kr pr måned (J.nr. 10.12-0496-05)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Mobil – Aftalevilkår – Tvist om gebyr på 199 kr. pr. måned Resume: Klager købte en telefon med abonnement hos indklagede. Klager var af den opfattelse at abonnementet udelukkende var pålagt et minimumsforbrug på 199 Kr. og derudover var gratis. Efterfølgende blev klager dog også opkrævet et gebyr på 199 Kr. […]

Aftalevilkår – betaling af to internetabonnementer (J.nr. 12.15-0121-05)

Aftalevilkår – betaling af to internetabonnementer (J.nr. 12.15-0121-05)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Aftalevilkår – betaling af to internetabonnementer Resume: Klager havde oprettet et internetabonnement, men efter en flytning få måneder efter oprettede denne et nyt og holdt op med at bruge det første. Efter 5 år opsagde klager det første abonnement, og klagede over betaling af et abonnement, denne ikke havde benyttet i fem […]