Opkrævning for forbrug på abbonement, der menes opsagt. (J.nr. 11.06-1152-03)

Opkrævning for forbrug på abbonement, der menes opsagt. (J.nr. 11.06-1152-03)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Aftalevilkår – opkrævning for forbrug på abonnement, der menes opsagt. Resume: Klager havde et fastnetabonnement og dertil et manuelt operatørvalgs abonnement. Efter en flytning opsagde klager abonnementet og fik et nyt nummer. Efterfølgende blev klager faktureret for forbrug gennem abonnementet. Nævnet kom frem til, at klager ikke havde løftet bevisbyrden for, […]

Manglende effektuering af opsigelse. (J.nr. 11.06-0861-04)

Manglende effektuering af opsigelse. (J.nr. 11.06-0861-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Aftalevilkår – manglende effektuering af opsigelse. Resume: Klager havde et fastnetabonnement og dertil et manuelt operatørvalgs abonnement. Efter en flytning opsagde klager abonnementet og fik et nyt nummer. Efterfølgende blev klager faktureret for forbrug gennem abonnementet. Nævnet kom frem til, at klager ikke havde løftet bevisbyrden for, at abonnementet var blevet […]

Regningsklage – anfægtede opkald – saldokontrol. (J.nr. 10.04-0668-04)

Regningsklage – anfægtede opkald – saldokontrol. (J.nr. 10.04-0668-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆNVET Klagetema: Regningsklage – anfægtede opkald – saldokontrol Resume: En klager har et mobilabonnement med en beløbsgrænse. Denne har opnået en regning på samlet 16.618,91, gennem opkald, som klager anfægter. Opkaldene gør at beløbsgrænsen overskrides flere gange, hvorved simkortet bliver spærret. Ved at ændre beløbsgrænsen med en kode genåbner klager simkortet for mere forbrug indtil systemet […]

Overdragelse af abonnement – tvist om fortolkning af mundtligt indgået aftale. (J.nr. 11.08-0539-04)

Overdragelse af abonnement – tvist om fortolkning af mundtligt indgået aftale. (J.nr. 11.08-0539-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Overdragelse af abonnement – tvist om fortolkning af mundtligt indgået aftale Resume: Klager skulle til udlandet og fremlejede i den forbindelse sin lejlighed. Klager kontaktede derfor indklagede telefonisk, da hun ikke havde behov for sit fastnetabonnement, mens hun var væk. Hendes abonnement blev derfor overført til fremlejeren, der dog ikke betalte […]

Saldokontrol – spørgsmål om ophævelse af maximum. (J.nr. 10.04-0705-04)

Saldokontrol – spørgsmål om ophævelse af maximum. (J.nr. 10.04-0705-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Aftaleforhold – saldokontrol – spørgsmål om ophævelse af maximum Resume: Klager havde et abonnement med saldokontrol. Efter abonnementet blev spærret som resultat af en saldooverskridelse, ville klager hæve saldokontrollen for en måned, med det resultat at saldokontrollen blev ophævet fuldstændigt, med væsentlig højere forbrug til følge. Nævnet fandt at klager var […]

Aftalevilkår – vildledende oplysninger. (J.nr. 11.08-0505-04) 

Aftalevilkår – vildledende oplysninger. (J.nr. 11.08-0505-04) 

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Aftalevilkår –vildledende oplysninger Resume: Klager havde tegnet et abonnement med en tilbudsperiode på 6 måneder hos en sælger i byen. Klager mente at tilbudsperioden var gratis. Indklagede mente, at klagers betaling af abonnementsafgift i starten af abonnementsperioden gjorde klager bekendt med, at tilbudsperioden ikke var gratis. Indklagede kunne ikke fremskaffe den oprindelige oprettelsesblanket. […]

Aftalevilkår – vildledende oplysninger. (J.nr. 11.08-0447-04)

Aftalevilkår – vildledende oplysninger. (J.nr. 11.08-0447-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: aftalevilkår – vildledende oplysninger Resume: Klager havde tegnet et abonnement med en tilbudsperiode på 6 måneder hos en sælger i byen. Klager mente at tilbudsperioden var gratis. Indklagede mente, at klagers betaling af abonnementsafgift i starten af abonnementsperioden gjorde klager bekendt med, at tilbudsperioden ikke var gratis, selvom resten af abonnementsafgiften […]

Opsigelse i bindingsperiode. (J.nr. 10.13-0658-04)

Opsigelse i bindingsperiode. (J.nr. 10.13-0658-04)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Opsigelse i bindingsperiode Resume: Klager oprettede et abonnement hos indklagede. Kort efter blev klager opgraderet til “turmf-kunde” med gode tilbud til følge. Klager benyttede sig af dette tilbud og købte en ny mobiltelefon gennem en af indklagedes butikker. Ca. 1 år efter oprettelsen af abonnementet ville klager opsige abonnementet, men fik […]