Mobil – Aftaleindgåelse – Opsigelse (J.nr. 10.12-0444-15)

Mobil – Aftaleindgåelse – Opsigelse (J.nr. 10.12-0444-15)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Den 19. maj 2016 – mødenr. 119 RESUMÉ: Klager sendte i november måned 2015 en mail til indklagede, hvori klager klagede over, at der var oprettet to mobilabonnementer i hans navn, som klager har betalt for i en periode på 3 år og som han ikke havde været gjort opmærksom på. Klager gør […]

Mobil – Aftaleindgåelse – Tvang udøvet af tredjemand (J.nr. 10.16-0347-15)

Mobil – Aftaleindgåelse – Tvang udøvet af tredjemand (J.nr. 10.16-0347-15)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Den 4. februar 2016 – mødenr. 116 RESUMÉ: Klager indgik i juli 2015 en aftale om køb af to mobiltelefoner med dertilhørende abonnementer i indklagedes forretning. Klager oplyste herefter i august 2015, at aftalen var blevet indgået under tvang udøvet af tredjemand, og at han derfor ikke ville betale i henhold til […]

Mobil – aftaleforhold – rette debitor – betalingsaftale (J.nr. 13.12-0031-15)

Mobil – aftaleforhold – rette debitor – betalingsaftale (J.nr. 13.12-0031-15)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Den 21. maj 2015 – Mødenr. 111 RESUMÉ: Klager og klagers tidligere ægtefælle havde flere mobilabonnementer tilknyttet et kundenummer hos indklagede. Efter ægteskabet ophørte fortsatte klager betalingen af i alt tre mobilabonnementer til brug for klager og klagers sønner på kundenummeret via Betalingsservice. Klagers tidligere ægtefælle oprettede derefter mobilabonnementer og et internetabonnement, […]

Internet – aftaleforhold – teknikerbesøg efter lynskade (J.nr. 12.10-0100-15)

Internet – aftaleforhold – teknikerbesøg efter lynskade (J.nr. 12.10-0100-15)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Den 20. august – mødenr. 113 RESUMÉ: Klagers internetforbindelse blev ramt af en skade forårsaget af lynnedslag, og indklagede sendte en tekniker til klagers adresse. Klager modtog derefter fakturering for en ny router og et teknikerbesøg, som klager påklagede. Ankenævnet lagde i vurderingen vægt på, at indklagedes vilkår vedrørende erstatning for lynskade […]

Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse (J.nr. 10.03-0322-14)

Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse (J.nr. 10.03-0322-14)

AFGØRELSE FRA TELEANEÆVNET Klagetema: Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse Resume: Klager oprettede et abonnement på “Telefoni Fri Fastnet”. En teknisk fejl gjorde dog, at der ikke blev faktureret korrekt i forhold til opkald, der ikke var dækket af fri fastnet. Abonnementet var oprettet telefonisk og den efterfølgende kvitteringsskrivelse eller ordrebekræftelse indeholdt […]

Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse (J.nr. 11.03-0355-14)

Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse (J.nr. 11.03-0355-14)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse Resume: Klager oprettede et abonnement på “Telefoni Fri Fastnet”. En teknisk fejl gjorde dog, at der ikke blev faktureret korrekt i forhold til opkald, der ikke var dækket af fri fastnet. Abonnementet var oprettet telefonisk og den efterfølgende kvitteringsskrivelse eller ordrebekræftelse indeholdt […]

Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse (J.nr. 11.01-0338-14)

Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse (J.nr. 11.01-0338-14)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema:Fastnet – aftaleforhold – tekniske fejl – efteropkrævning – hæftelse Resume: Klager oprettede et abonnement på “Telefoni Fri Fastnet”. En teknisk fejl gjorde dog, at der ikke blev faktureret korrekt i forhold til opkald, der ikke var dækket af fri fastnet. Abonnementet var oprettet telefonisk og den efterfølgende kvitteringsskrivelse eller ordrebekræftelse indeholdt […]

Internet – aftaleforhold – dobbelt abonnement – tilbagebetaling (J.nr. 13.06-0219-14)

Internet – aftaleforhold – dobbelt abonnement – tilbagebetaling (J.nr. 13.06-0219-14)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Klagetema: Internet – aftaleforhold – dobbelt abonnement – tilbagebetaling Resume: Klager havde købt et produkt hvor der fulgte internet med. Dog fik klager ikke opsagt sit daværende abonnement og i 8 år betalte klager derfor dobbelt abonnement. Herefter rettede klager henvendelse til indklagede, der i overensstemmelse med Teleankenævnets praksis ville kreditere 2 års […]