Nyheder

29. november 2022
Internet – aftaleforhold – teknikerbesøg – forgæves kørsel (21-279)
RESUMÉ: Klager, som havde et bredbåndsabonnement hos indklagede, fejlmeldte sin internetforbindelse til indklagede, som vurderede, at der skulle sendes en tekniker til klagers adresse for at finde årsagen til fejlen. Ifølge indklagede blev det aftalt telefonisk med klager, at teknikeren skulle møde op på klagers adresse fredag den 13. august 2021. Der blev ikke sendt […]

31. marts 2022
Fibernet – Aftaleforhold – Væsentlig forsinkelse – Kompensation (21-230)
RESUMÉ: Klager bestilte oprettelse af bredbånd via en fiberforbindelse hos indklagede den 7. oktober 2020. Ifølge ordrebekræftelsen ville klager den 27. november 2020 få besøg af en tekniker, som ville installere den indvendige del af fiberinstallationen, opsætte fiberboks udvendig på huset og aftale, hvor der skulle graves. Det fremgik endvidere af ordrebekræftelsen, at klager igen […]

31. marts 2022
Fibernet – Aftaleforhold – Forsinkelse (21-193)
RESUMÉ: Klager bestilte oprettelse af bredbånd via en fiberforbindelse hos indklagede den 7. maj 2021. Klager havde i starten af 2021 bestilt etablering af fibernet hos en anden leverandør, men på grund af flere forsinkelser valgte klager at skifte til indklagede. Klager sendte en klage til indklagede den 23. juli 2021 over forsinkelsen med leveringen […]

25. februar 2022
Flere tjenester – Aftaleforhold – Manglende opsigelse – Flytning – Krav om tilbagebetaling (21-211)
Resumé Klager havde en TV-pakke hos indklagede på klagers daværende adresse. Klager havde herudover YouSee Plus (TV-boks med funktioner som blandt andet ”Se og Optag” og ”Start forfra”), ligesom klager også havde et bredbåndsabonnement med sikkerhedspakke hos indklagede. Ifølge klager blev alle klagers abonnementer opsagt den 29. august 2013 i forbindelse med klagers flytning til […]

14. januar 2022
TV – mangler ved det leverede – ældre tv-bokse (21-161)
Klager havde et tv- og bredbåndsabonnement hos indklagede. Klager havde syv tv-bokse på sin adresse. Klager havde i flere tilfælde oplevet, at den ene af hans syv tv-bokse tabte forbindelsen. Indklagede udskiftede denne til en tv-boks, som fungerede ligesom den gamle tv-boks. Men klagers problemet blev ikke afhjulpet. Da klager udskiftede et tv-apparat, fungerede den […]

4. oktober 2021
Bredbånd – prismarkedsføring (21-90)
I 2018 betalte klager 1.995 kr. til indklagede for tilslutning af fibernettet til sin bolig. Indklagede havde i sin markedsføring om tilslutning til fibernettet i klagers område oplyst, at indklagede ville tilbyde tilslutningen til 1.995 kr., hvilket var halv pris, såfremt et tilstrækkeligt antal kunder ville vælge tilslutning inden for en given periode. Det fremgik videre, […]

4. oktober 2021
Bredbånd – etablering af en fiberforbindelse (20-409)
Klager indgik en aftale med indklagede om etablering af en bredbåndsforbindelse gratis på klagers adresse. Efter indgåelsen af aftalen med klager konstaterede indklagedes tekniker, at installationen på klagers adresse ikke levede op til kravene for at få etableret en fiberinstallation. Der kunne derfor ikke etableres en fiberforbindelse på klagers adresse uden omkostninger for klager. Derefter […]

6. juli 2021
Fibernet – aftaleforhold – gravearbejde (20-388)
April 2021 Resumé: Den 9. september 2020 modtog klager et tilbud om at få fibernet fra indklagede. Af indklagedes tilbud fremgik det, at prisen for tilslutning var 499 kr. eksklusive oprettelse, forsendelse og installation. Det fremgik endvidere, at tilbuddet indeholdt gravning til nærmeste facade på maksimalt 30 meter, og at prisen pr. ekstra gravemeter var […]