Nyheder
24. oktober 2024
TV og internet – aftaleforhold – etablering af fiberforbindelse (24-26)
RESUMÈ: Klager indgik en aftale med indklagede om, at klagers daværende internetforbindelse via kobber skulle konverteres til en fiberforbindelse. Den 12. september 2023 modtog klager aftaleresume og en ordrebekræftelse om etablering af fiberforbindelsen. Indklagede opkrævede klager 4.999 kr. for etablering af fiberforbindelsen, hvilket klager anfægtede, idet klager mente at have indgået en aftale med indklagede […]
11. oktober 2024
Mobil – Aftaleforhold – Regningsklage – Mindreårig – Dataforbrug i udlandet (23-343)
RESUMÈ: Klager bestilte et mobilabonnement 10 Timer/ 25 GB hos indklagede, som skulle benyttes af klagers mindreårige barnebarn. Under et ophold i Tyrkiet benyttede klagers barnebarn sin telefon til blandt andet mobildata. Indklagede sendte en sms til mobilnummeret med information om vilkår og priser for benyttelse af mobilnummeret i Tyrkiet. Indklagede sendte også information om, […]
8. juli 2024
”Automatisk Optankning” – Risiko for utilsigtet stor regning ved forbrug i udlandet (23-157)
Da sommeren står for døren og mange forbrugere tager deres mobiltelefon med til udlandet, skal man være opmærksom på, at tilmelding til automatisk optankning, kan generere en utilsigtet stor regning… Resumé: Klager havde ved logning på selvbetjeningssiden ”Mit CBB” tilmeldt sig ”Automatisk Optankning”. Klager rejste til Thailand, og da klagers SIM-kort blev registreret på thailandsk […]
4. juni 2024
Internet – manglende opsigelse – chatbot (23-113)
Resumé: Klager havde et tv-abonnement hos Norlys og et internetabonnement hos indklagede (Stofa). Klager ønskede at opsige både sit tv- og internetabonnement grundet prisstigninger. Klager valgte at benytte den indbyggede chatbot-funktion på Norlys’ hjemmeside, idet klager var af den opfattelse, at Norlys og Stofa var den samme teleudbyder. Den 1. marts 2023 valgte klager gennem […]
24. maj 2024
Mobil – Regningsklage – Aftaleforhold – Saldomax (23-242)
Resumé: Mobil – Regningsklage – Aftaleforhold – Saldomax Klager havde et mobilabonnement hos indklagede, som klagers datter benyttede. Klager havde oprettet Saldomax på det pågældende nummer med et saldomax på 100 kr. Under et ophold i udlandet fik klager information fra indklagede om at den aftalte samtalegrænse på 100 kr. var overskredet, og at saldoen […]
25. marts 2024
Internet – Aftaleforhold – Router – Sikkerhed – Teknisk sagkyndig (23-19)
Resumé Klager havde i en længere årrække en internetforbindelse via kabel-tv-antennestikket (coax) hos indklagede. Indklagede stillede en router til rådighed for klager til brug for forbindelsen. Den 19. december 2022 sendte klager en skriftlig klage til indklagede. Klager var blevet hacket og ønskede sikkerhed for, at det kun var muligt for relevante personer at ændre […]
7. marts 2024
Internet – Aftaleforhold – Fortrydelsesret (23-142)
Resumé Den 30. marts 2023 oprettede klager som et fjernsalg et 1000/1000 Mbit bredbåndsabonnement via fiber hos indklagede. Samme dag modtog klager via mail en ordrebekræftelse herpå. Følgende fremgik blandt andet af ordrebekræftelsen: ”Din 14 dages fortrydelsesret er gældende fra modtagelsen af denne ordrebekræftelse.” Klager sendte straks efter modtagelsen af ordrebekræftelsen en mail til indklagede […]
7. marts 2024
Mobil – Aftaleforhold – Hæftelse – Bortkomst af mobiltelefon – Betalingsloven (23-110)
Resumé Ifølge klager mistede klager sin mobiltelefon under en bytur den 25. eller 26. december 2022. Klager opdagede den 27. december 2022 ved middagstid, at telefonen var væk. Klager kontaktede indklagede kl. 11.20 og meldte telefonen stjålet. I tidsrummet fra den 26. december kl. 12.12 til den 27. december kl. 06.16 blev der registreret 6.677 […]