”Automatisk Optankning” – Risiko for utilsigtet stor regning ved forbrug i udlandet (23-157)

”Automatisk Optankning” – Risiko for utilsigtet stor regning ved forbrug i udlandet (23-157)

Da sommeren står for døren og mange forbrugere tager deres mobiltelefon med til udlandet, skal man være opmærksom på, at tilmelding til automatisk optankning, kan generere en utilsigtet stor regning… Resumé: Klager havde ved logning på selvbetjeningssiden ”Mit CBB” tilmeldt sig ”Automatisk Optankning”. Klager rejste til Thailand, og da klagers SIM-kort blev registreret på thailandsk […]

Internet – manglende opsigelse – chatbot (23-113)

Internet – manglende opsigelse – chatbot (23-113)

Resumé: Klager havde et tv-abonnement hos Norlys og et internetabonnement hos indklagede (Stofa). Klager ønskede at opsige både sit tv- og internetabonnement grundet prisstigninger. Klager valgte at benytte den indbyggede chatbot-funktion på Norlys’ hjemmeside, idet klager var af den opfattelse, at Norlys og Stofa var den samme teleudbyder. Den 1. marts 2023 valgte klager gennem […]

Mobil – Regningsklage – Aftaleforhold – Saldomax (23-242)

Mobil – Regningsklage – Aftaleforhold – Saldomax (23-242)

Resumé: Mobil – Regningsklage – Aftaleforhold – Saldomax Klager havde et mobilabonnement hos indklagede, som klagers datter benyttede. Klager havde oprettet Saldomax på det pågældende nummer med et saldomax på 100 kr. Under et ophold i udlandet fik klager information fra indklagede om at den aftalte samtalegrænse på 100 kr. var overskredet, og at saldoen […]

Internet – Aftaleforhold – Router – Sikkerhed – Teknisk sagkyndig (23-19)

Internet – Aftaleforhold – Router – Sikkerhed – Teknisk sagkyndig (23-19)

Resumé Klager havde i en længere årrække en internetforbindelse via kabel-tv-antennestikket (coax) hos indklagede. Indklagede stillede en router til rådighed for klager til brug for forbindelsen. Den 19. december 2022 sendte klager en skriftlig klage til indklagede. Klager var blevet hacket og ønskede sikkerhed for, at det kun var muligt for relevante personer at ændre […]

Internet – Aftaleforhold – Fortrydelsesret (23-142)

Internet – Aftaleforhold – Fortrydelsesret (23-142)

Resumé Den 30. marts 2023 oprettede klager som et fjernsalg et 1000/1000 Mbit bredbåndsabonnement via fiber hos indklagede. Samme dag modtog klager via mail en ordrebekræftelse herpå. Følgende fremgik blandt andet af ordrebekræftelsen: ”Din 14 dages fortrydelsesret er gældende fra modtagelsen af denne ordrebekræftelse.” Klager sendte straks efter modtagelsen af ordrebekræftelsen en mail til indklagede […]

Flere tjenester – Aftaleforhold – Mangler ved det leverede – TV-boks – Krav om kompensation (23-97)

Flere tjenester – Aftaleforhold – Mangler ved det leverede – TV-boks – Krav om kompensation (23-97)

Resumé Klager bestilte den 24. september 2021 abonnement på 200/200 Mbit fibernet og en TV-pakke hos indklagede. Af ordrebekræftelsen fremgik det, at TV-pakken blandt andet indeholdt en TV-boks med mulighed for at pause, spole, optage og starte tv-programmer forfra. Klager oplevede herefter problemer med funktioner i TV-boksen. Ifølge klager var det kun muligt at afspille […]

Mobil – Aftaleforhold – Aftaleindgåelse – Bopæl i udlandet (23-32)

Mobil – Aftaleforhold – Aftaleindgåelse – Bopæl i udlandet (23-32)

Resumé Den 16. juni 2017 indgik klagers søn en aftale med indklagede om oprettelse af et mobil-abonnement. Den 21. april 2022 anmodede klager, som var bosiddende i Flensborg, om at få sin søns mobilabonnement overdraget til sit navn. Indklagede afviste at overdrage abonnementet til klager, idet klager ikke havde en dansk bopælsadresse. Indklagede henviste til, […]