Smart SIM (IoT) – regningsklage – dataforbrug (24-226)

Smart SIM (IoT) – regningsklage – dataforbrug (24-226)

RESUMÉ: Klager havde oprettet et Smart SIM (IoT) abonnement (2GB) med nummer 40 xx xx x4 til 29 kr. om måneden hos indklagede. I maj 2024 anvendte klager sim-kortet i sin mobile bredbåndsrouter for at teste, om han havde dækning. Efterfølgende kunne klager konstatere, at indklagede havde opkrævet 19.824 kr. for dataforbrug på i alt […]

Flere tjenester – Aftaleforhold – Pris (24-45)

Flere tjenester – Aftaleforhold – Pris (24-45)

RESUMÈ: Klager indgik den 2. januar 2024 aftale med indklagede om levering af en 1000/1000 Mbit internetforbindelse via coax samt 2 mobile bredbånd Mobilt 5G Internet 1 TB. Ifølge klager blev der i forbindelse med aftaleindgåelsen aftalt en fast pris på 249 kr. om måneden pr. abonnement for de mobile bredbånd samt en pris for […]

TV og internet – aftaleforhold – etablering af fiberforbindelse (24-26)

TV og internet – aftaleforhold – etablering af fiberforbindelse (24-26)

RESUMÈ: Klager indgik en aftale med indklagede om, at klagers daværende internetforbindelse via kobber skulle konverteres til en fiberforbindelse. Den 12. september 2023 modtog klager aftaleresume og en ordrebekræftelse om etablering af fiberforbindelsen. Indklagede opkrævede klager 4.999 kr. for etablering af fiberforbindelsen, hvilket klager anfægtede, idet klager mente at have indgået en aftale med indklagede […]

Mobil – Aftaleforhold – Regningsklage – Mindreårig – Dataforbrug i udlandet (23-343)

Mobil – Aftaleforhold – Regningsklage – Mindreårig – Dataforbrug i udlandet (23-343)

RESUMÈ: Klager bestilte et mobilabonnement 10 Timer/ 25 GB hos indklagede, som skulle benyttes af klagers mindreårige barnebarn. Under et ophold i Tyrkiet benyttede klagers barnebarn sin telefon til blandt andet mobildata. Indklagede sendte en sms til mobilnummeret med information om vilkår og priser for benyttelse af mobilnummeret i Tyrkiet. Indklagede sendte også information om, […]

”Automatisk Optankning” – Risiko for utilsigtet stor regning ved forbrug i udlandet (23-157)

”Automatisk Optankning” – Risiko for utilsigtet stor regning ved forbrug i udlandet (23-157)

Da sommeren står for døren og mange forbrugere tager deres mobiltelefon med til udlandet, skal man være opmærksom på, at tilmelding til automatisk optankning, kan generere en utilsigtet stor regning… Resumé: Klager havde ved logning på selvbetjeningssiden ”Mit CBB” tilmeldt sig ”Automatisk Optankning”. Klager rejste til Thailand, og da klagers SIM-kort blev registreret på thailandsk […]

Internet – manglende opsigelse – chatbot (23-113)

Internet – manglende opsigelse – chatbot (23-113)

Resumé: Klager havde et tv-abonnement hos Norlys og et internetabonnement hos indklagede (Stofa). Klager ønskede at opsige både sit tv- og internetabonnement grundet prisstigninger. Klager valgte at benytte den indbyggede chatbot-funktion på Norlys’ hjemmeside, idet klager var af den opfattelse, at Norlys og Stofa var den samme teleudbyder. Den 1. marts 2023 valgte klager gennem […]

Mobil – Regningsklage – Aftaleforhold – Saldomax (23-242)

Mobil – Regningsklage – Aftaleforhold – Saldomax (23-242)

Resumé: Mobil – Regningsklage – Aftaleforhold – Saldomax Klager havde et mobilabonnement hos indklagede, som klagers datter benyttede. Klager havde oprettet Saldomax på det pågældende nummer med et saldomax på 100 kr. Under et ophold i udlandet fik klager information fra indklagede om at den aftalte samtalegrænse på 100 kr. var overskredet, og at saldoen […]

Internet – Aftaleforhold – Router – Sikkerhed – Teknisk sagkyndig (23-19)

Internet – Aftaleforhold – Router – Sikkerhed – Teknisk sagkyndig (23-19)

Resumé Klager havde i en længere årrække en internetforbindelse via kabel-tv-antennestikket (coax) hos indklagede. Indklagede stillede en router til rådighed for klager til brug for forbindelsen. Den 19. december 2022 sendte klager en skriftlig klage til indklagede. Klager var blevet hacket og ønskede sikkerhed for, at det kun var muligt for relevante personer at ændre […]