Mobil – Aftaleforhold – Indholdstakseret forbrug – Hæftelse (20-240)

Mobil – Aftaleforhold – Indholdstakseret forbrug – Hæftelse (20-240)

Teleankenævnet har behandlet et antal sager, hvor forbrugerne er blevet opkrævet beløb for indholdstakserede tjenester. Indholdstakserede tjenester er en betegnelse for en vare eller digital tjeneste, som bestilles via sms eller en hjemmeside. Det kan f.eks. være bus- eller togbilletter, et mobilspil, en donation, en sms-afstemning, tilmelding til en konkurrence eller andre tjenester, hvor man […]

Mobil – Aftaleforhold – Indholdstakserede tjenester – Hæftelse (20-246)

Mobil – Aftaleforhold – Indholdstakserede tjenester – Hæftelse (20-246)

Teleankenævnet har behandlet et antal sager, hvor forbrugerne er blevet opkrævet beløb for indholdstakserede tjenester. Indholdstakserede tjenester er en betegnelse for en vare eller digital tjeneste, som bestilles via sms eller en hjemmeside. Det kan f.eks. være bus- eller togbilletter, et mobilspil, en donation, en sms-afstemning, tilmelding til en konkurrence eller andre tjenester, hvor man […]

Mobil – Regningsklage – Aftalevilkår – Indholdstakseret tjenester – Køb af togbilletter via mobiltelefonen (20-384)

Mobil – Regningsklage – Aftalevilkår – Indholdstakseret tjenester – Køb af togbilletter via mobiltelefonen (20-384)

Teleankenævnet har behandlet et antal sager, hvor forbrugerne er blevet opkrævet beløb for indholdstakserede tjenester. Indholdstakserede tjenester er en betegnelse for en vare eller digital tjeneste, som bestilles via sms eller en hjemmeside. Det kan f.eks. være bus- eller togbilletter, et mobilspil, en donation, en sms-afstemning, tilmelding til en konkurrence eller andre tjenester, hvor man […]

Mobil – Regningsklage – Opkald til udlandet – Hæftelse – Brug af WhatsApp (21-320)

Mobil – Regningsklage – Opkald til udlandet – Hæftelse – Brug af WhatsApp (21-320)

Resumé Klager havde et mobilabonnement hos indklagede. Klager konstaterede, at indklagede havde takseret klager for 2 opkald til udlandet foretaget i perioden fra den 1. oktober til 31. oktober 2021. Indklagede havde opkrævet 1.920 kr. for opkaldene. Klager kunne ikke anerkende at have foretaget disse opkald til udlandet, idet klager gjorde gældende, at hun havde […]

Fibernet – Aftaleforhold – Væsentlig forsinkelse – Kompensation (21-230)

Fibernet – Aftaleforhold – Væsentlig forsinkelse – Kompensation (21-230)

RESUMÉ: Klager bestilte oprettelse af bredbånd via en fiberforbindelse hos indklagede den 7. oktober 2020. Ifølge ordrebekræftelsen ville klager den 27. november 2020 få besøg af en tekniker, som ville installere den indvendige del af fiberinstallationen, opsætte fiberboks udvendig på huset og aftale, hvor der skulle graves. Det fremgik endvidere af ordrebekræftelsen, at klager igen […]

Fibernet – Aftaleforhold – Forsinkelse (21-193)

Fibernet – Aftaleforhold – Forsinkelse (21-193)

RESUMÉ: Klager bestilte oprettelse af bredbånd via en fiberforbindelse hos indklagede den 7. maj 2021. Klager havde i starten af 2021 bestilt etablering af fibernet hos en anden leverandør, men på grund af flere forsinkelser valgte klager at skifte til indklagede. Klager sendte en klage til indklagede den 23. juli 2021 over forsinkelsen med leveringen […]

Flere tjenester – Aftaleforhold – Manglende opsigelse – Flytning – Krav om tilbagebetaling (21-211)

Flere tjenester – Aftaleforhold – Manglende opsigelse – Flytning – Krav om tilbagebetaling (21-211)

Resumé Klager havde en TV-pakke hos indklagede på klagers daværende adresse. Klager havde herudover YouSee Plus (TV-boks med funktioner som blandt andet ”Se og Optag” og ”Start forfra”), ligesom klager også havde et bredbåndsabonnement med sikkerhedspakke hos indklagede. Ifølge klager blev alle klagers abonnementer opsagt den 29. august 2013 i forbindelse med klagers flytning til […]