TV – mangler ved det leverede – ældre tv-bokse (21-161)

TV – mangler ved det leverede – ældre tv-bokse (21-161)

Klager havde et tv- og bredbåndsabonnement hos indklagede. Klager havde syv tv-bokse på sin adresse. Klager havde i flere tilfælde oplevet, at den ene af hans syv tv-bokse tabte forbindelsen. Indklagede udskiftede denne til en tv-boks, som fungerede ligesom den gamle tv-boks. Men klagers problemet blev ikke afhjulpet. Da klager udskiftede et tv-apparat, fungerede den […]

Mobil – Regningsklage – Opkald foretaget i udlandet – Hæftelse (21-188)

Mobil – Regningsklage – Opkald foretaget i udlandet – Hæftelse (21-188)

Klager oprettede et mobilabonnement hos indklagede. I abonnementet var inkluderet ’Roaming World’. I forbindelse med et ophold i Tyrkiet, foretog klager en række opkald til Frankrig og England. Klager modtog efterfølgende en opkrævning fra indklagede for de pågældende opkald. Det var klagers opfattelse, at opkaldene var inkluderet i klagers abonnement, hvilket klager også var blevet […]

Bredbånd – prismarkedsføring (21-90)

Bredbånd – prismarkedsføring (21-90)

I 2018 betalte klager 1.995 kr. til indklagede for tilslutning af fibernettet til sin bolig. Indklagede havde i sin markedsføring om tilslutning til fibernettet i klagers område oplyst, at indklagede ville tilbyde tilslutningen til 1.995 kr., hvilket var halv pris, såfremt et tilstrækkeligt antal kunder ville vælge tilslutning inden for en given periode. Det fremgik videre, […]

Bredbånd – etablering af en fiberforbindelse (20-409)

Bredbånd – etablering af en fiberforbindelse (20-409)

Klager indgik en aftale med indklagede om etablering af en bredbåndsforbindelse gratis på klagers adresse. Efter indgåelsen af aftalen med klager konstaterede indklagedes tekniker, at installationen på klagers adresse ikke levede op til kravene for at få etableret en fiberinstallation. Der kunne derfor ikke etableres en fiberforbindelse på klagers adresse uden omkostninger for klager. Derefter […]

Fastnet – opsigelse – krav om tilbagebetaling – forældelse – passivitet (21-92)

Fastnet – opsigelse – krav om tilbagebetaling – forældelse – passivitet (21-92)

September 2021 Resumé: Klager oprettede på et tidspunkt før 1995 et fastnetabonnement hos daværende Tele Danmark. I maj 2008 bestilte klager TDC Bredbånd til klagers adresse. Ifølge klager blev fastnetabonnementet opsagt på samme tidspunkt. Klager henvendte sig til indklagede i marts 2021. Klager var blevet opmærksom på, at indklagede fortsat opkrævede abonnement for fastnetforbindelsen. Klager […]

Mobil – regningsklage – opkald foretaget i Norge – Hæftelse (21-86)

Mobil – regningsklage – opkald foretaget i Norge – Hæftelse (21-86)

September 2021 Resumé: Klager oprettede et mobilabonnement hos indklagede. I abonnementet var inkluderet ’Roaming World’. Klager bestilte også ’10 Timers tale til 54 lande’. I forbindelse med et ophold i Norge, foretog klager en række opkald til Indien. Klager modtog efterfølgende en opkrævning fra indklagede for de pågældende opkald. Det var klagers opfattelse, at opkaldene […]

Mobilt bredbånd – dataforbrug – tilkøb af ekstra datapakker (20-360)

Mobilt bredbånd – dataforbrug – tilkøb af ekstra datapakker (20-360)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Juni 2021 Resumé: Klager oprettede et mobilt bredbåndsabonnement hos indklagede. Ifølge klager var klagers mor forud herfor blevet kontaktet telefonisk af en af indklagedes eksterne sælgere. Da klagers mors NemID ikke fungerede på dette tidspunkt, blev aftalen på grund af et tidsbegrænset tilbud oprettet i klagers navn. Der opstod herefter uenighed om […]

Mobilt bredbånd – aftaleforhold – bindingsperiode (Sag: 20-428)

Mobilt bredbånd – aftaleforhold – bindingsperiode (Sag: 20-428)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Juni 2021 Resumé: Klager havde oprettet et mobilt bredbåndsabonnement med 50 GB data hos indklagede med en bindingsperiode på seks måneder. Klagers abonnement blev ændret fra 50 GB data til 250 GB data. Denne opgradering af abonnementet udløste nye seks måneders binding.  Da klager opsagde sit abonnement hos indklagede, blev klager opkrævet […]