Internet – aftaleindgåelse – bopæl i udlandet (20-368)

Internet – aftaleindgåelse – bopæl i udlandet (20-368)

April 2021 Resumé: Klager, som har bopæl i udlandet, har et sommerhus i Danmark, hvortil klager ønsker at få en bredbåndsforbindelse. I 2019 rettede klager henvendelse til indklagede for at blive oprettet som kunde. Indklagede oplyste, at det ikke var muligt at blive kunde hos indklagede, idet klager ikke havde en dansk bopælsadresse. Klager gjorde […]

Bredbånd – aftaleforhold – teknikerbesøg

Bredbånd – aftaleforhold – teknikerbesøg

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Sag 20-155 Oktober 2020 RESUMÉ: Klager oprettede et bredbåndsabonnement hos indklagede. Der var tale om ”Gør det selv-installation”. Da klager havde problemer med at få indklagedes modem til at fungere, kontaktede han indklagede telefonisk, og der blev aftalt et teknikerbesøg. Ifølge klager foresolg indklagede selv et teknikerbesøg og indklagedes medarbejder forsikrede, at […]

Internet – Fortrydelsesret

Internet – Fortrydelsesret

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNETSag: 19-427 Juli 2020 RESUMÉ: Klager indgik telefonisk aftale med indklagede om blandt andet et bredbåndsabonnement. Klager ønskede kort tid efter at fortryde købet, og sendte en mail til indklagede herom. Indklagede henviste klager til at udfylde en fortrydelsesblanket og sende til indklagede. Indklagede har oplyst, at indklagede ikke modtog blanketten fra klager […]

Internet – returnering af udstyr

Internet – returnering af udstyr

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNETSag: 20-28 Juni 2020 RESUMÉ: Klager havde et bredbåndsabonnement hos indklagede, som klager opsagde. Indklagede sendte samme dag en bekræftelse på opsigelsen med oplysning om, at modem og strømforsyning skulle returneres til indklagede. Ifølge klager blev udstyret sendt til indklagede med PostNord. Klager modtog imidlertid en regning fra indklagede med opkrævning for ’Ikke […]

Internet – aftaleindgåelse – fortrydelse – hæftelse (18-341)

Internet – aftaleindgåelse – fortrydelse – hæftelse (18-341)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Den 20. december 2019 – møde 160 RESUMÉ: Klagen vedrørte spørgsmål om, hvorvidt der var indgået en endelig bindende aftale mellem klager og indklagede. En af indklagedes eksterne sælgere rettede i efteråret 2018 telefonisk henvendelse til klager med henblik på indgåelse af en aftale om levering af en internetforbindelse. Efterfølgende opstod der […]

Flere tjenester – mangler – afslag – erstatning (17-565)

Flere tjenester – mangler – afslag – erstatning (17-565)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Den 8. august 2019 – møde 157 RESUMÉ Klagen vedrørte en tvist mellem en antenneforening og et af antenneforeningens medlemmer. Det var klagers opfattelse, at der havde været mangler ved indklagedes ydelse, og at indklagede uberettiget havde lukket for både TV- og internetforbindelse til klager. Klager krævede derfor kompensation og erstatning. Indklagede […]

Mobilt bredbånd – opsigelse – bevisbyrde (18-356)

Mobilt bredbånd – opsigelse – bevisbyrde (18-356)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Den 20. juni 2019 – møde 156 RESUMÉ: Klager oprettede den 27. juli 2016 en mobil bredbåndsforbindelse hos indklagede. Ifølge klager kontaktede han i juli måned 2017 indklagede telefonisk for at drøfte opgradering. Klager talte i den forbindelse med en sælger, der kunne tilbyde bredbåndsabonnementer hos flere selskaber, og klager indgik aftale […]

Internet – gebyr ved brevpost – varsling (19-6)

Internet – gebyr ved brevpost – varsling (19-6)

AFGØRELSE FRA TELEANKENÆVNET Den 25. marts 2019 – møde 153 RESUMÉ: Klager havde bredbåndsabonnement hos indklagede. Klager konstaterede ultimo 2018, at han siden januar 2018 var opkrævet 29 kr. pr. kvartal i brevpostgebyr. Ankenævnet fandt, at indklagede var berettiget til at opkræve det påklagede gebyr. Ankenævnet lagde vægt på, at indklagede havde varslet indførelse af […]